Bestellen
1.1 Hoe kan ik bestellen?
Bestellen bij BEARLifestyle.nl gaat gemakkelijk in een paar stappen:
- Selecteer het gewenste product
- Klik vervolgens op de bestelknop ’snel toevoegen’ of op de knop ‘toevoegen aan winkelwagen’. Je kunt verder winkelen of naar je winkelwagen gaan om je bestelling af te ronden
- Controleer de inhoud van je winkelwagen, voeg eventueel een bestelnotitie toe en klik op de knop ‘afrekenen’
- Vul alle gegevens in, zoals je naam, adres en telefoonnummer. Je kunt hier ook je kortingscode invoeren onder het kopje ‘kortingscode’. Klik vervolgens op de knop ’doorgaan met verzenden’
- Controleer de verzendwijze en klik op de knop ’ga naar betalen’
- Selecteer de gewenste betaalmethode, zoals Klarna, Paypal of iDEAL
- Selecteer je factuuradres en klik op de knop ’bestelling nakijken’
- Controleer nogmaals al je gegevens, ga akkoord met onze algemene voorwaarden en rond je bestelling af door te betalen
Gefeliciteerd! Je Bear bestelling is geplaatst en wij gaan deze zo snel mogelijk voor je in orde maken. Meer informatie over onze levering vind je hier.
1.2 Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Voor 14:00 uur besteld, is dezelfde werkdag verzonden. Bestel je in het weekend? Dan verzenden wij jouw pakketje op de maandag. Meer informatie over onze levering vind je hier.
*Onze werkdagen zijn elke maandag t/m vrijdag.
1.3 Kan ik mijn geplaatste bestelling wijzigen / annuleren?
Heb je een bestelling geplaatst die je wilt wijzigen of annuleren? Dit kan als het pakket nog niet in het verzendproces zit. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice.
1.4 Wat is de status van mijn bestelling?
Zodra wij je bestelling gereed maken, ontvang je van ons een e-mail met daarin een track & trace code. Hiermee kun je jouw bestelling volgen. Heb je nog geen e-mail met daarin een track & trace code ontvangen? Dan is je bestelling nog niet verzonden.
1.5 Kan ik mijn online bestelling ophalen in een van de winkels?
Dat kan zeker, gezellig! Kies tijdens het bestellen voor de optie 'afhalen in Nijmegen, Apeldoorn of Utrecht'. Je krijgt van ons bericht zodra de bestelling voor je klaar ligt.
Voordelen van afhalen in de winkel:
- Je betaalt geen verzendkosten
- Je kunt jouw artikel vaak dezelfde dag nog ophalen
- Persoonlijk advies
- Het is mogelijk om jouw bestelling eventueel direct om te ruilen of te retourneren
1.6 Het artikel dat ik wil bestellen is niet op voorraad. Wat nu?
De website van BEARLifestyle.nl is direct gekoppeld aan ons filiaal / hoofdkantoor in Nijmegen. Omdat wij hier beperkte ruimte hebben, zijn bepaalde items in kleine aantallen beschikbaar. Als een product niet op voorraad is, kun je jouw e-mailadres achterlaten bij het desbetreffende product. Je krijgt dan bericht zodra het product weer op voorraad is.
Kun je niet zo lang wachten? Neem dan contact op met ons en dan kijken wij direct naar de beschikbaarheid van het desbetreffende artikel bij Bear zelf. Wij werken nauw samen met Bear en kunnen elk artikel binnen drie werkdagen weer op voorraad hebben, mits bestelbaar.
1.7 Het plaatsen van mijn bestelling lukt niet. Wat moet ik doen?
Wat vervelend! Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Wij kijken graag met je mee.
1.8 Hebben jullie ook een winkel waar ik producten kan bekijken / passen?
Zeker! Wij hebben drie winkels in Nijmegen, Apeldoorn en Utrecht waar je al onze producten kunt bekijken en passen. Onze medewerkers staan voor je klaar.
Betalen
2.1 Welke betaalmethodes zijn er?
BEARLifestyle.nl accepteert de volgende betaalmethodes:
- Achteraf betalen met Klarna
- iDEAL
- Mastercard, Maestro en Visa
- Paypal
- Sofort Banking
- Betalen via overschrijving*
- BEARLifestyle.nl cadeaubon
*Wil je een bedrag naar ons overmaken? Neem hiervoor eerst contact met ons op! Zo weten wij welk bedrag bij welke order hoort en dat jouw order is betaald. Je hoeft geen geld naar ons over te maken als je hebt gekozen voor '‘Klarna Achteraf Betalen’'. Je krijgt hiervoor een e-mail met daarin de betaalinstructies.
2.2 Kan ik achteraf betalen?
Wil je jouw nieuwe product(en) eerst een keer thuis passen en vervolgens pas betalen? Kies dan voor de betaalmethode 'Klarna Achteraf Betalen'. Wanneer de aankoop wordt goedgekeurd door Klarna, kun je de bestelling voltooien zonder kredietkaartnummers of complexe informatie. De betaaltermijn van 30 dagen gaat van start zodra je aankoop is verzonden. Dit betekent dat je de tijd kan nemen om je aankoop te proberen en eventueel terug te sturen. Je betaalt dus alleen voor wat je houdt. Meer weten over Klarna? Klik dan hier.
Tip van Bear: download de Klarna app om al jouw Klarna betalingen gemakkelijk bij te houden.
2.3 Het lukt mij niet om met Klarna te betalen. Wat kan ik doen?
Lukt het niet om je betaling met Klarna af te ronden? Kijk dan eens de ingevulde gegevens na. Maak je een tikfout in bijvoorbeeld je naam, adres, huisnummer, postcode of woonplaats, dan kan het zijn dat de betaling niet geaccepteerd wordt. Daarnaast voert Klarna een goedkeuringsproces uit op het moment dat je een order met Klarna wilt voltooien. Wanneer Klarna je aankoop afkeurt, is het niet mogelijk om met Klarna te betalen.
Let op: wij kunnen geen details verstrekken als je niet in aanmerking komt voor betalen met Klarna. Als je meer vragen of hulp nodig hebt over je betaling met Klarna, neem dan contact op met de Klarna klantenservice.
2.4 Kan ik betalen met Fashioncheques / VVV-bonnen?
Het is helaas niet mogelijk om bij ons te betalen met Fashioncheques / VVV-bonnen. Wij accepteren alleen onze eigen cadeaubon.
2.5 Ik heb een BEARLifestyle.nl cadeaubon / kortingscode. Hoe verzilver ik mijn cadeaubon / kortingscode?
Heb je een BEARLifestyle.nl cadeaubon / kortingscode? Deze kun je verzilveren tijdens het bestelproces.
1. Selecteer het gewenste product
2. Klik vervolgens op de bestelknop ‘snel toevoegen’ of op de knop ‘toevoegen aan winkelwagen’. Je kunt verder winkelen of naar je winkelwagen gaan om je bestelling af te ronden
3. Controleer de inhoud van je winkelwagen, voeg eventueel een bestelnotitie toe en klik op de knop ’afrekenen’
Verzending & bezorging
3.1 Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Voor 14:00 uur besteld, is dezelfde werkdag verzonden. Bestel je in het weekend? Dan verzenden wij jouw pakketje op de maandag. Meer informatie over onze levering vind je hier.
* Onze werkdagen zijn elke maandag t/m vrijdag.
3.2 Wat is de status van mijn bestelling?
Zodra wij je pakketje gereed maken, ontvang je van ons een e-mail met daarin een track & trace code. Hiermee kun je jouw bestelling volgen. Heb je nog geen e-mail met daarin een track & trace code ontvangen? Dan is je bestelling nog niet verzonden.
3.3 Is bezorging gratis?
Nederland: onze verzendkosten zijn gratis vanaf €49.99. Bij orders onder dit bedrag rekenen wij €3,50 verzendkosten.
België: onze verzendkosten zijn gratis vanaf €49,99. Bij orders onder dit bedrag rekenen wij €4,99 verzendkosten.
Duitsland: onze verzendkosten zijn gratis vanaf €49,99. Bij orders onder dit bedrag rekenen wij €4,99 verzendkosten.
Oostenrijk: onze verzendkosten zijn gratis vanaf €75. Bij orders onder dit bedrag rekenen wij €5,99 verzendkosten.
Europa overig: onze verzendkosten zijn gratis vanaf €150. Bij orders onder dit bedrag rekenen wij €9,95 verzendkosten voor heel Europa (excl. Zwitserland).
Zwitserland en buiten Europa: onze verzendkosten zijn gratis vanaf €100. Bij orders onder dit bedrag rekenen wij €17,50 verzendkosten.
3.4 Verzenden jullie naar het buitenland?
Dat is zeker mogelijk! Hieronder lees je naar welke landen wij versturen.
- Nederland
- België
- Duitsland
- Oostenrijk
- Italië
- Ierland
- Frankrijk
- Spanje
- Portugal
- Zwitserland
- Polen
- Luxemburg
- Denemarken
- Finland
- Noorwegen
- Zweden
- Verenigd Koninkrijk
- Verenigde Staten
- Singapore
- Canada
Verzenden naar andere landen is mogelijk. Hiervoor zijn de verzendkosten variabel. Neem contact met ons op mocht jouw bestemmingsland er niet tussen staan. Lees hier meer over de verzendkosten en levertijden.
3.5 Moet ik thuisblijven voor mijn bestelling?
Kies je voor een thuislevering? Dan moet er iemand thuis zijn om het pakket aan te nemen. Via de track & trace code kun je precies zien wanneer je jouw pakketje kunt verwachten.
Komt het moment dat PostNL langskomt net onhandig uit? Wijzig dan je bezorgafspraak via de track en trace link.
3.6 Kan ik mijn pakket ophalen bij een PostNL-servicepunt?
Dat kan zeker. Tijdens het bestellen kun je kiezen om je bestelling te laten bezorgen bij een servicepunt. Je kunt jouw specifieke PostNL servicepunt kiezen na betaling.
Houd de track & trace informatie goed in de gaten om op de hoogte te blijven van de status van je zending, inclusief het verwachte tijdstip van levering en de openingstijden van het door jou gekozen PostNL-afhaalpunt.
3.7 Kan ik mijn online bestelling ophalen in een van de winkels?
Dat kan zeker, gezellig! Kies tijdens het bestellen voor de optie 'afhalen in Nijmegen, Apeldoorn of Utrecht'. Je krijgt van ons bericht zodra de bestelling voor je klaar ligt.
Voordelen van afhalen in de winkel:
- Je betaalt geen verzendkosten
- Je kunt jouw artikel vaak dezelfde dag nog ophalen
- Persoonlijk advies
- Het is mogelijk om jouw bestelling eventueel direct om te ruilen of te retourneren
3.8 Levert PostNL in de avond?
DPD levert tussen 8:00 en 21:30 uur.
3.9 Ik heb mijn pakket niet ontvangen. Wat moet ik nu doen?
Heb je jouw pakket niet ontvangen terwijl dit volgens de track & trace code wel het geval is? Dat is vervelend! Wij hebben een aantal tips voor je, die je kunt nalopen.
1. Controleer de track & trace code
Je vindt de track & trace code in je verzendbevestiging. Controleer of er iets is gewijzigd in het tijdvak van de levering of dat de bezorging bijvoorbeeld is uitgesteld.
Let op: soms geeft de track & trace code aan dat een pakket is bezorgd, terwijl het pakketje pas later op de dag daadwerkelijk wordt bezorgd.
2. Controleer het bezorgadres
Kloppen de adresgegevens die je hebt ingevuld? Het komt weleens voor dat er een verkeerd adres is ingevuld.
3. Controleer bij de buren
Het pakketje kan ook bij de buren bezorgd zijn. Ook als de track & trace dit niet aangeeft en als er geen kaartje hiervan in de brievenbus zit.
Woon je in een appartementen complex? Controleer dan ook bij gelijke huisnummers op andere verdiepingen.
4. Controleer je mail
Heb je een ‘niet thuis’-bericht ontvangen? In dit niet thuis-bericht staat aangegeven waar jouw pakket geleverd is. Dit kan bij de buren zijn, bij een PostNL-afhaalpunt of de bezorger heeft een nieuw bezorgmoment ingepland.
Kom je er met onze tips niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder.
3.10 Mijn product is beschadigd, stuk of incompleet aangekomen. Wat moet ik doen?
Wat vervelend om te lezen. Het kan helaas voorkomen dat jouw bestelling beschadigd is geraakt tijdens de verzending naar jou toe, een defect heeft of incompleet is. Dat is uiteraard niet de bedoeling en wij willen dit graag met je oplossen. Stuur ons een mailtje met daarin jouw ordernummer + een foto van het probleem, dan komen wij zo snel mogelijk bij je terug met een passende oplossing.
Let op: artikelen die beschadigd, stuk of incompleet zijn ontvangen en vervolgens retour worden gestuurd, zonder dit vooraf te melden bij onze klantenservice, kunnen wij niet in ontvangst nemen.
3.11 Ik heb een verkeerd product ontvangen. Wat moet ik doen?
Dat is vervelend. Onze excuses! Wij lossen dit graag met je op. Stuur ons een mailtje met daarin jouw ordernummer + een foto van het probleem, dan komen wij zo snel mogelijk bij je terug met een passende oplossing.
Retourneren & ruilen
4.1 Ik wil mijn online bestelling retourneren. Hoe doe ik dat?
Artikel niet naar wens? Bij BEARLifestyle.nl is retourneren geen probleem! Je kunt jouw bestelling, deels op eigen kosten en in de originele verpakking, binnen 14 dagen retourneren mits het aan onze retourvoorwaarden voldoet. Meld je retourzending aan via de onderstaande button vanaf €3,99 óf breng jouw retour kosteloos terug in een van onze winkels.
4.2 Ik wil mijn winkel aankoop retourneren. Hoe doe ik dat?
Bij BEARLifestyle.nl kun je je winkel aankoop binnen 14 dagen retourneren in één van onze winkels. Let erop dat je de aankoopbon meeneemt en dat het product voldoet aan onze retourvoorwaarden. Je kunt je aankoop ruilen of kiezen voor een tegoedbon.
Let op: items uit onze outlet / uitverkoop kunnen alleen geruild worden of terugbetaald worden in de vorm van een BEARLifestyle.nl cadeaubon.
4.3 Kan ik mijn bestelling gratis retourneren?
Dat kan! Maar alléén wanneer je jouw bestelling retourneert in een van onze winkels. En dat is een bewuste keuze.
Het retourneren van producten via de post is niet gratis. Dit is een doordachte beslissing, zodat onze klanten bewuster aankopen. Hierdoor voorkomen we overbodig verzend verkeer, wel zo duurzaam! Het verzenden van retourpakketten is deels voor eigen rekening, wij betalen ook een gedeelte. Dit is al verrekend in de retourkosten. Je kunt bij ons retourneren vanaf €3,99. Meld je retourzending hier aan.
Gratis retourneren? Ga dan naar een van onze dichtstbijzijnde winkels. Hier vind je de contactgegevens van onze winkels.
4.4 Wat is de retourtermijn?
Heb je een online bestelling geplaatst? Dan kun je jouw bestelling binnen 14 dagen retourneren.
Heb je een aankoop in een van onze winkels gedaan? Dan kun je jouw aankoop binnen 14 dagen retourneren in een van onze winkels.
4.5 Wat zijn de retourvoorwaarden?
Bij BEARLifestyle.nl hanteren wij meerdere retourvoorwaarden. Klik hier om onze retourvoorwaarden te bekijken.
4.6 Ik wil mijn bestelling ruilen. Hoe doe ik dat?
Wil je graag een andere kleur of ander item ontvangen? Geen probleem! Je kunt je retour aanmelden via ons retourportaal en bij de vraag 'Hoe wil je jouw terugbetaling ontvangen?' kiezen voor een coupon voor omruiling i.p.v. geld terug. Zodra je het retourpakket hebt verstuurd, ontvang je via de mail een coupon t.w.v. het aankoopbedrag waarmee je een nieuwe bestelling kunt plaatsen voor het door jou gewenste product.
Product in een van onze BEARLifestyle.nl winkels gekocht? Je kunt jouw product in de desbetreffende BEARLifestyle.nl winkel omruilen. Onze BEARLifestyle.nl collega's helpen je graag!
4.7 Ik heb een beschadigd, stuk, incompleet of verkeerd product ontvangen. Hoe stuur ik mijn product terug?
Wat vervelend om te lezen. Het kan helaas voorkomen dat jouw bestelling beschadigd is geraakt tijdens de verzending naar jou toe, een defect heeft, incompleet is of dat er een fout is gemaakt tijdens het inpakproces. Dat is uiteraard niet de bedoeling en wij willen dit graag met je oplossen. Stuur ons een mailtje met daarin jouw ordernummer + een foto van het probleem, dan komen wij zo snel mogelijk bij je terug met een passende oplossing.
Let op: artikelen die beschadigd, stuk of incompleet zijn ontvangen en vervolgens retour worden gestuurd, zonder dit vooraf te melden bij onze klantenservice, kunnen wij niet in ontvangst nemen.
4.8 Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt terugbetaald?
Jouw retour wordt na aankomst tussen de 1 á 7 werkdagen verwerkt. Het duurt ongeveer 1 á 3 werkdagen voordat het geld weer op jouw rekening staat of je factuur geannuleerd is.
Let op: geretourneerde artikelen worden terugbetaald op de manier waarop je de bestelling hebt betaald. Wanneer je met een BEARLifestyle.nl cadeaubon hebt betaald, zullen wij je een nieuwe cadeaubon-code sturen.
Over BEARLifestyle.nl
5.1 Wat is het verschil tussen Bear en BEARLifestyle.nl?
Regelmatig krijgen wij de vraag wat nou precies het verschil is tussen Bear (voorheen Bear Design) en BEARlifestyle.nl. Nou, dat leggen wij jullie graag uit!
Bear
Bear is de maker en de groothandel van alle Bear producten, die je vervolgens bij ons in de winkel vindt. Wil je hier meer informatie over? Of contact opnemen met Bear? Klik dan hier.
BEARLifestyle.nl
BEARLifestyle.nl verkoopt de Bear producten in de webshop en in onze drie BEARLifestyle.nl winkels. Vaak denken mensen dat Bear en BEARLifestyle.nl aan elkaar gekoppeld zitten, maar dat is dus niet zo! Wist jij dit al?
5.2 Ik wil graag Bear verkopen in mijn winkel. Ben ik bij jullie aan het juiste adres?
5.3 Maken jullie de producten zelf?
Wij kopen onze producten in bij Bear (voorheen Bear Design). Bear is verantwoordelijk voor het ontwerp en productie van de producten. De producten worden in Druten, Nederland ontworpen en vervolgens geproduceerd in India. Bear staat nauw in contact met de fabrieken in India. Wij kunnen garanderen dat alle tassen mens- en milieuvriendelijk gemaakt worden. Wil je hier meer informatie over? Klik dan hier.
BEARLifestyle.nl kan geen maatwerk of veranderingen in tassen leveren.
5.4 Van welk materiaal zijn Bear producten gemaakt?
Alle producten van Bear zijn gemaakt van echt rundleder of buffelleder. Bear maakt gebruik van eigen leersoorten, zoals Dark Nature & Cow-Lavato. Al het gebruikte leer is afkomstig van de vleesindustrie. Op deze manier werkt Bear tegen onnodige slacht van dieren. Heb je vragen over de herkomst of fabricage van Bear producten? Klik dan hier.
5.5 Hoe is de bereikbaarheid van de winkels met de auto en het OV?
Wil je onze producten liever in het echt zien, voelen en ruiken? Je kunt onze volledige collectie + het exclusieve 'winkel-only' aanbod bekijken in onze winkels:
BEARLifestyle.nl Nijmegen
van Welderenstraat 89
6511 ME Nijmegen
024 206 06 69
Parkeren: beperkt betaald parkeren voor de deur. Wij raden je aan om te parkeren in de Keizer Karel parkeergarage. De parkeergarage vind je aan de van Schaeck Mathonsingel (5 minuten lopen - betaald).
Openbaar vervoer: 10 minuten lopen vanaf centraal station Nijmegen. 10 minuten lopen vanaf Plein 1944.
BEARLifestyle.nl Apeldoorn
Raadhuisplein 2b
7311 LK Apeldoorn
055 578 7945
Parkeren: parkeren in garage Marktplein (1 minuut lopen - betaald).
Openbaar vervoer: 10 minuten lopen vanaf centraal station Apeldoorn.
BEARLifestyle.nl Utrecht
Bakkerstraat 20
3511 JW Utrecht
030 879 2839
Parkeren: diverse garages, zoals: LaVie & Hoog Catharijne. (5 minuten lopen - betaald)
Openbaar vervoer: 10 minuten lopen vanaf centraal station Utrecht / Hoog Catharijne.
Klachten, garantie, reparatie & onderhoud
6.1 Ik heb een beschadigd, stuk, incompleet of verkeerd product ontvangen. Wat moet ik doen?
Wat vervelend om te lezen. Het kan helaas voorkomen dat jouw bestelling beschadigd is geraakt tijdens de verzending naar jou toe, een defect heeft, incompleet is of dat er een fout is gemaakt tijdens het inpakproces. Dat is uiteraard niet de bedoeling en wij willen dit graag met je oplossen. Stuur ons een mailtje met daarin jouw ordernummer + een foto van het probleem, dan komen wij zo snel mogelijk bij je terug met een passende oplossing.
Let op: artikelen die beschadigd, stuk of incompleet zijn ontvangen en vervolgens retour worden gestuurd, zonder dit vooraf te melden bij onze klantenservice, kunnen wij niet in ontvangst nemen.
6.2 Hoe lang heb ik garantie op een product?
BEAR
BEAR biedt één jaar garantie op alle handgemaakte tassen, portemonnees, accessoires en klein lederwaren, op voorwaarde dat ze op de juiste manier worden gebruikt en onderhouden. Het is belangrijk om te weten dat de garantie niet van toepassing is op slijtage van het product. Ook ritsen vallen niet onder de garantie. Denk hierbij aan ritsen die open springen, gaten in de naad naast de rits en andere defecten. Het is ook belangrijk om op te merken dat BEAR en BEARLifestyle.nl niet aansprakelijk zijn voor schade aan persoonlijke eigendommen, zoals kleding die verkleurd kan raken door het afgeven van de tas. We hopen dat je volledig tevreden zult zijn met je BEAR producten en dat je er lang van kunt genieten!
New Rebels
New Rebels biedt een jaar garantie op hun tassen en accessoires, op voorwaarde dat ze op de juiste manier worden gebruikt en onderhouden. Het is belangrijk om te weten dat de garantie niet van toepassing is op slijtage van het product, kapotte voeringen en kapotte ritsen. Het is ook belangrijk om op te merken dat New Rebels en BEARLifestyle.nl niet aansprakelijk zijn voor schade aan persoonlijke eigendommen, zoals kleding die verkleurd kan raken door het afgeven van de tas. We hopen dat je volledig tevreden zult zijn met je New Rebels producten en dat je er lang van kunt genieten!
6.3 Hoe werkt het reparatieproces?
Is jouw tas of portemonnee kapot? Mits je het product bij ons hebt gekocht en je binnen de garantieperiode valt, helpen we je graag. Hiervoor kun je ons het beste een mailtje sturen met een omschrijving van het defect en een foto. Nadat we kort overleg hebben hierover met BEAR, komen we bij je terug en kun je vaak de tas kosteloos naar BEAR opsturen ter reparatie. De reparatie duurt ongeveer 10 werkdagen. Heel soms worden reparaties ook uitgevoerd door de lokale schoenmaker. Voor meer informatie kun je contact opnemen met onze klantenservice.
6.4 Onderhoud
Wil je jouw product op de beste manier onderhouden? Dat kan met onze verzorgingsproducten. Klik hier voor tips over onderhoud en verzorging van onze tassen en portemonnees.
Is je vraag niet beantwoord? Of weet je niet zeker hoe jij jouw product kan behandelen? Neem dan gerust contact met ons op.
Heb je een beregoede vraag? 🐻
Neem contact met ons op!
Vul het formulier in en wij komen zo snel mogelijk op je vraag terug. Klik voor alle contactmogelijkheden hier.